بررسی راهکارهای توسعه روابط صنعتی و تجاری ایران و اتحادیه اروپا

خانم « بینکاوسکا» عضو کمیسیون اروپا و مسئول تجارت داخلی، صنعت، کارآفرینی و بنگاههای کوچک و متوسط که به همراه خانم «موگرینی »به ایران سفر کرده است با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، زمینه‌های همکاری اقتصادی اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

newsbبه گزارش شاتا؛‌ « مجتبی خسروتاج » در این جلسه ضمن توجه به اولویت‌های کاری در بخش بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی به موارد با اهمیت از کار با اتحادیه اروپا را اشاره کرد.
 قائم مقام وزیر صنعت،معدن وتجارت در این ملاقات، نوین سازی نظام بازرگانی داخلی شفاف و روان سازی آن، کاهش هزینه‌های لجستیکی ، کاهش قاچاق را به عنوان بعضی از طرحها و برنامه‌های در دست اقدام مطرح کرد که می‌توان از تجریبات اتحادیه اروپا استفاده برد. 
خسروتاج؛ توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی به اروپا، به خصوص صادرات با کالاهای ارزش افزوده بالاتر، تطبیق معیارهای فنی کنترل واردات با استاندارد و ضوابط فنی تولید کالا در ایران،حذف تبعیض‌های تجاری در برخورد با شرکتهای ایرانی در مقایسه با سایر صادرکنندگان به اروپا، همراهی در اجلاس‌های چند جانبه به خصوص اقدامات در حال انجام برای عضویت در wto را از محورهای بخش تجارت خارجی برای همکاری بیشتر عنوان کرد. 
به گفته وی؛‌ طرفین به تبادل هیأت های فنی- تکنیکی و هیأت‌های تجاری در ماههای آتی برای بحث بیشتر روی موضوعات فوق الذکر توافق کردند.
گفتنی است: واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری می‌توانند انتظارات خود را در تنظیم روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا به قائم مقام وزیر صنعت،معدن وتجارت در امور تجارت منعکس کنند.

 

 

اطلاعات تماس

آدرس کارخانه:

اصفهان-شهرک صنعتی رازی-انتهای خیابان دهم-پلاک87

 تلفن:

031-53323448

فکس:

031-53323449

ایمیل:

نقشه سایت